کمپین بازاریابی 360 درجه در واقع همانطور که از نامش پیداست یک کمپین کامل، جامع و یکپارچه است که از تمامی ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی برای رسیدن به یک هدف واحد با یک پیام خاص به بهترین شکل و رسیدن به طیف وسیعی از مخاطبان استفاده می کند. در این صورت مشتری شما در هر جایی که باشد و از هر رسانه ای که استفاده می کند باید پیام شما را ببیند و مدتی با برند شما در تماس دائمی باشد. این نوع از بازاریابی، در واقع یکی از خدمات دیجیتال مارکتینگ آژانس بانوی هدف محسوب می شود.

در این نوع کمپین‌ها از تمامی ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی برای پوشش کل چرخه خرید و سفر مشتری استفاده می کنیم. در این کمپین آنلاین یا آفلاین بودن رسانه مورد توجه قرار نمی گیرد و برای جذب مشتری بیشتر باید پیام خود را مدام تکرار کنید تا ملکه ذهن مشتریان شود.

یکی از مهمترین کاربردهای کمپین بازاریابی 360 درجه زمانی است که می خواهید محصول جدیدی را به بازار معرفی کنید و در مورد آن اطلاع رسانی کنید. در این صورت سعی می کنید با استفاده از تمامی رسانه ها و ابزارهای موجود، محصول جدید را به تمامی مشتریان قدیمی و جدید خود معرفی کنید.

علت استفاده از کمپین 360 درجه چیست؟

پس از آشنایی با مفهوم کمپین بازاریابی 360 درجه، اکنون باید ببینیم چه زمانی باید از این کمپین استفاده کنیم. از آنجایی که این کمپین وسعت زیادی دارد و باید هزینه قابل توجهی برای آن پرداخت شود، نیازی نیست در هر شرایطی از این کمپین استفاده کنیم. مطمئنا کمپین های تبلیغاتی یکپارچه و 360 درجه می توانند بازگشت سرمایه (ROI) بهتری داشته باشند.

دلایل استفاده از کمپین 360 درجه چیست؟

تثبیت و تغییر موقعیت برند

هر برندی همواره با استفاده از روش های مختلف سعی در تثبیت یا ارتقای جایگاه خود در بازار و در ذهن مخاطب دارد. همه برندها سعی می کنند ویژگی های مثبت و منحصر به فردی از خود در ذهن مخاطب ایجاد کنند. به همین علت آنها با طیف وسیعی از مشتریان روبرو هستند که باید به طرق مختلف با یکدیگر تعامل یا engagement داشته باشند.

با کمپین 360 درجه، می توانید از تمام ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی برای انتقال مداوم پیام خود به مخاطبان خود استفاده کنید و همیشه جایگاه برند خود را تثبیت کنید. علاوه بر این، می توانید از این کمپین برای تغییر و بهبود جایگاه برند خود استفاده کنید.

یکی از کارهایی که می توانید با کمپین 360 درجه انجام دهید این است که از یک پیام جدید برای تغییر ذهنیت مشتریان خود نسبت به برند خود استفاده کنید. شاید بسیاری از مشتریان فکر کنند که شما فقط یک فروشنده آنلاین زعفران هستید، اما ندانند که شما عسل های خوبی هم دارید.

معرفی محصولات جدید

کمپین 360 درجه برای معرفی محصولات جدید بسیار خوب عمل می کند. زیرا شما می توانید تمام مشتریان خود را هدف قرار دهید و پیام خود را در مورد معرفی محصول جدید و ویژگی های آن از طریق رسانه ها و ابزارهای مختلف منتقل کنید. برای مدتی مشتریان شما در هر کجا که باشند با تصویر و مشخصات محصول جدید مواجه می شوند و به خوبی در ذهن آنها باقی می ماند.

البته اگر قبلاً محصولی داشته اید که نتوانسته در بازار موفق شود، فروش خوبی داشته باشد و نظر مشتریان را جلب کند و اکنون نسخه جدید و بهبود یافته آن را راه اندازی کرده اید، کمپین 360 درجه برای تغییر ذهنیت مفید خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت لیدی تارگت مراجعه کنید.