x تبلیغات
خدمات دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی 360 درجه چیست؟ فواید بازاریابی 360 درجه

کمپین بازاریابی 360 درجه در واقع همانطور که از نامش پیداست یک کمپین کامل، جامع و یکپارچه است که از تمامی ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی برای رسیدن به یک هدف واحد با یک پیام خاص به بهترین شکل و رسیدن به طیف وسیعی از مخاطبان استفاده می کند. در این صورت مشتری شما در هر جایی که باشد و از هر رسانه ای که استفاده می کند باید پیام شما را ببیند و مدتی با برند شما در تماس دائمی باشد. این نوع از بازاریابی، در واقع یکی از خدمات دیجیتال مارکتینگ آژانس بانوی هدف محسوب می شود.

در این نوع کمپین‌ها از تمامی ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی برای پوشش کل چرخه خرید و سفر مشتری استفاده می کنیم. در این کمپین آنلاین یا آفلاین بودن رسانه مورد توجه قرار نمی گیرد و برای جذب مشتری بیشتر باید پیام خود را مدام تکرار کنید تا ملکه ذهن مشتریان شود.

یکی از مهمترین کاربردهای کمپین بازاریابی 360 درجه زمانی است که می خواهید محصول جدیدی را به بازار معرفی کنید و در مورد آن اطلاع رسانی کنید. در این صورت سعی می کنید با استفاده از تمامی رسانه ها و ابزارهای موجود، محصول جدید را به تمامی مشتریان قدیمی و جدید خود معرفی کنید.

علت استفاده از کمپین 360 درجه چیست؟

پس از آشنایی با مفهوم کمپین بازاریابی 360 درجه، اکنون باید ببینیم چه زمانی باید از این کمپین استفاده کنیم. از آنجایی که این کمپین وسعت زیادی دارد و باید هزینه قابل توجهی برای آن پرداخت شود، نیازی نیست در هر شرایطی از این کمپین استفاده کنیم. مطمئنا کمپین های تبلیغاتی یکپارچه و 360 درجه می توانند بازگشت سرمایه (ROI) بهتری داشته باشند.

دلایل استفاده از کمپین 360 درجه چیست؟

تثبیت و تغییر موقعیت برند

هر برندی همواره با استفاده از روش های مختلف سعی در تثبیت یا ارتقای جایگاه خود در بازار و در ذهن مخاطب دارد. همه برندها سعی می کنند ویژگی های مثبت و منحصر به فردی از خود در ذهن مخاطب ایجاد کنند. به همین علت آنها با طیف وسیعی از مشتریان روبرو هستند که باید به طرق مختلف با یکدیگر تعامل یا engagement داشته باشند.

با کمپین 360 درجه، می توانید از تمام ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی برای انتقال مداوم پیام خود به مخاطبان خود استفاده کنید و همیشه جایگاه برند خود را تثبیت کنید. علاوه بر این، می توانید از این کمپین برای تغییر و بهبود جایگاه برند خود استفاده کنید.

یکی از کارهایی که می توانید با کمپین 360 درجه انجام دهید این است که از یک پیام جدید برای تغییر ذهنیت مشتریان خود نسبت به برند خود استفاده کنید. شاید بسیاری از مشتریان فکر کنند که شما فقط یک فروشنده آنلاین زعفران هستید، اما ندانند که شما عسل های خوبی هم دارید.

معرفی محصولات جدید

کمپین 360 درجه برای معرفی محصولات جدید بسیار خوب عمل می کند. زیرا شما می توانید تمام مشتریان خود را هدف قرار دهید و پیام خود را در مورد معرفی محصول جدید و ویژگی های آن از طریق رسانه ها و ابزارهای مختلف منتقل کنید. برای مدتی مشتریان شما در هر کجا که باشند با تصویر و مشخصات محصول جدید مواجه می شوند و به خوبی در ذهن آنها باقی می ماند.

البته اگر قبلاً محصولی داشته اید که نتوانسته در بازار موفق شود، فروش خوبی داشته باشد و نظر مشتریان را جلب کند و اکنون نسخه جدید و بهبود یافته آن را راه اندازی کرده اید، کمپین 360 درجه برای تغییر ذهنیت مفید خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت لیدی تارگت مراجعه کنید.



 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

UX چیست و برای تجربه کاربری مناسب، سایت شما چه پارامترهایی را باید داشته باشد؟


تجربه کاربری یا user experience مخفف حروف UX است که شامل رفتار، حالت و احساس کاربر در مورد استفاده از یک محصول یا سیستم خاص می باشد. تجربه کاربر شامل جنبه های عملی، تجربی، موثر، معنادار و ارزشمند تعامل انسان و رایانه و محصول، از جمله درک کاربر از جنبه های مختلف سیستم، از جمله قابلیت استفاده، سهولت استفاده و بهره وری است. طبق تعریف ISO، عنوان تجربه کاربر شامل تمام احساسات، باورها، مزایا، پاسخ‌های فیزیکی و روانی، رفتارها و عملکردهای قبل، حین و بعد از استفاده است. ما برای شما در آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف، سایت شما را با بالاترین بهره وری طراحی می کنیم تا مشتری شما به راحتی به فروش تبدیل گردد.

وظیفه یک طراح وب سایت فراتر از طراحی یک محیط زیبا برای وب سایت شماست، طراح باید عواطف و احساسات کاربران شما را در نظر بگیرد و سایت را به گونه ای طراحی کند که وب سایت شما ارتباط عاطفی برقرار کند. طراح وب سایت یکی از مهم ترین اعضای تیم شماست که اگر به درستی انجام شود تاثیر بسیار مثبتی بر کسب و کار شما خواهد داشت. 

مارک زاکربرگ، خالق فیس‌بوک، میز طراحان وب‌سایت خود را نزدیک میز کار خود قرار داده بود تا بتواند دائماً کار خود را زیر نظر داشته باشد و همچنین سیاست و دیدگاه‌های خود را دائماً به آنها منتقل کند تا طراح بهتر بفهمد. برای ارائه طرح های مفهومی بیشتر برای فعالیت وب سایت. در کار طراحی سایت مهندسان قسمت هایی را که توسط کاربر دیده نمی شود پیاده سازی می کنند و منطق و اصول کار را پیاده می کنند در حالی که طراحان وب سایت رابط کاربری وب سایت را پیاده سازی می کنند.

البته باید گفت که این تنها یک جنبه از طراحی UX است. جنبه دوم مربوط به کاربر گرایی است. و اینکه چگونه کاربران را از یک صفحه به صفحه مورد نظر هدایت کنیم. و اینکه کاربر چگونه اهداف ما را در وب سایت دنبال می کند. در واقع جنبه دوم تجربه کاربری به مدیریت و جهت گیری کاربر از لحظه ورود به وب سایت تا رسیدن به اهداف خود مانند خرید دانشجو و ... اشاره دارد. 

منوی باکس جستجو در صفحه وب سایت در کجا قرار دارد؟ 

تبلیغات بنری باید در کجای سایت قرار گیرد؟ رابط کاربری چیست؟

 UI که مخفف رابط کاربری است، در زمینه تعامل انسان و ماشین در صنعت طراحی، فضایی است که تعامل انسان و ماشین در آن رخ می دهد. 

هدف از این تعامل، فعال کردن عملکرد و کنترل موثر ماشین از سمت انسان است، در حالی که ماشین اطلاعاتی را برمی گرداند که به کاربران در تصمیم گیری کمک می کند. بر خلاف طراحان UX که بر احساس کلی کار تمرکز می کنند، طراحان UI روی نحوه ارائه محصول کار می کنند. 

آنها صفحه ای را طراحی می کنند که کاربر با آن در تعامل است و تلاش می کنند تا رابط کاربری را برای دستیابی به اهداف طراح UX ارتقا دهند. برای مثال، طراح رابط کاربری ممکن است تصمیم بگیرد که یک نوار لغزنده در بالای صفحه تعبیه کند یا یک دکمه پرداخت در جایی از صفحه ایجاد کند. 

علاوه بر این، طراح رابط کاربری مسئول ایجاد یک راهنمای سبک ثابت است تا یکپارچگی و یکپارچگی در طراحی دیده شود. طراحی رابط کاربری با کمک طراحان گرافیک وب سایت و برنامه نویسی front-end پیاده سازی شده است. طراحی UI بسیار مهم است زیرا ارتباط مستقیمی با کاربر دارد و بیشتر مخاطبان کمتر به وب سایت هایی با رابط کاربری ضعیف اعتماد خواهند کرد.اگر تمایل به طراحی سایت با ux مناسبی برای کسب و کار خود دارید، پیشنهاد ما به شما خدمات طراحی سایت لیدی تارگت است.


 

نرخ بازگشت سرمایه یا ROI چیست؟

 


ROI یا (بازگشت سرمایه) یک شاخص کلیدی عملکرد KPI یا مقیاس مالی است که برای محاسبه احتمال سود پس از سرمایه گذاری استفاده می شود. با استفاده از این نسبت می توانید میزان سود و زیان سرمایه گذاری را با میزان هزینه های سرمایه گذاری مقایسه کنید. با محاسبات ROI، می توانید سود بالقوه یک سرمایه گذاری را با سود سرمایه گذاری های متعدد مقایسه کنید. این تعریف ساده پاسخی به سوال مهم ROI است. آژانس ديجيتال ماركتينگ بانوي هدف پيش رو در خدمات مشاوره بازاريابي ديجيتال براي تجارت شما برنامه هايي دارد.

نکات کلیدی نرخ بازگشت سرمایه ROI 

این پارامتر، برای محاسبه میزان بازگشت سرمایه استفاده می شود. ROI کاربردهای مختلفی دارد. این مقیاس برای محاسبه سودآوری سهام، مقایسه و بررسی شرایط سرمایه گذاری در یک کسب و کار خاص، یا مشاوره نتایج معاملات املاک و غیره استفاده می شود. 

برای محاسبه ROI، کافی است مبلغ سرمایه گذاری اولیه را از قیمت نهایی کم کنید. سرمایه گذاری (عدد حاصل بازده خالص خواهد بود). سپس این عدد را بر هزینه های سرمایه گذاری خود تقسیم کرده و در 100 ضرب کنید. محاسبه ROI نسبتا آسان و قابل درک است و این سادگی نشان می دهد که ROI یک مقیاس استاندارد و جهانی است. 

یکی از معایب نرخ بازگشت سرمایه این است که دوره نگهداری سرمایه گذاری را در نظر نمی گیرد. بنابراین با استفاده از مقیاسی که شامل دوره سرمایه گذاری در محاسبات می شود، بهتر می توانید سرمایه گذاری های احتمالی را مقایسه کنید.

هنگام تفسیر نتایج ROI باید چند نکته را در نظر گرفت؛ اول، ROI معمولاً به صورت درصد گزارش می شود؛ زیرا درک درصدها (در مقایسه با نسبتها) آسانتر است. دوم، در محاسبات ROI، بازده خالص کسر می شود. زیرا می تواند مثبت و منفی باشد. وقتی نرخ بازگشت سرمایه مثبت باشد، بازده خالص مثبت است (زیرا بازده کل بیشتر از هزینه کل است). و اگر ROI منفی باشد، به این معنی است که شما متضرر شده اید و هزینه های کلی بیشتر از سود کلی است. نکته آخر این است که برای محاسبه دقیق نرخ بازگشت سرمایه خود، باید هزینه های کلی و سود کلی خود را نیز در نظر بگیرید. برای محاسبه بدون احتساب گزینه های سرمایه گذاری موجود، باید نرخ ROI سالانه را نیز در نظر بگیرید.

آژانس ديجيتال ماركتينگ ليدي تارگت پيش رو در خدمات مشاوره ديجيتال ماركتينگ و كسب و كار با سال ها تجربه و تيم پشتيباني قوي در خدمت شما عزيزان مي باشد.


صفحه قبل 1 صفحه بعد